Sabtu, Disember 27, 2008

Air

Kata-kata yg baik... juga insya-Allah membentuk peribadi yang baik. Semoga makanan dan minuman yg disediakan oleh isteri-isteri solehah dapat disediakan bersulaman dengan zikir dan selawat serta kasih sayang yang penuh dengan keikhlasan.Now I know why most ustaz2 kalu nak berubat kena bawak air & dibacakan ayat2 suci Al-Quran kepadanya untuk kita minum...
Penemuan ini sungguh menakjubkan dan wajib dikongsi bersama,kenapa dgn keizinan-NYA air penawar blh menyembuhkan penyakit, baca danhayatilah petikan dibawah:
Air merupakan salah satu rahmat Allah kepada manusia, Manusia tidakboleh hidup tanpa air, dan manusia tidak boleh hidup tanpa rahmat dariAllah.Ustaz kemudian bercerita bahawa dia telah berkesempatan menghadirisatu seminar mengenai AIR yang berlangsung di Hotel Istanabaru-baru ini yang mana kebanyakan participant yang hadir terdiri daripadaorang bukan Islam kecuali 2 orang (Ustaz Abdullah dan seorang Pensyarah dariUM).Penceramahnya seorang Professor yg pakar tentang air dari Jepun.Beliau menunjukkan hasil kajiannya mengenai air, beberapa slideditunjukkan dan dipancarkan dilayar putih kepada hadirin sekalian.Sampel-sampel air yang diambil dari berbagai sumber air (sungai,laut, perigi dan bermacam lagi).Maka terpancarlah berbagai-bagai rupa bentuk susunanmolekul-molekul air tersebut. Ada yang berupa seolah-olah seperti jin tetapisamar-samar, tidak begitu jelas (dengan telinga yang besar, bertanduk dansebagainya)rupa yang menggerunkan dan menakutkan. Lalu Profesor ituberkata "banyak lagi sampel-sampel air yang lain tetapi rupamolekul-molekulnya hampir sama, sekarang saya nak tunjukkan sampelair yang berlainan dari sampel-sampel air yang saya tunjukkan tadi"Profesor itu pun tunjukkan, maka terpancarkan satu rupa bentuk molekulair yang tersusun cantik berupa seolah-olah seperti berlian(bersegi-segi) ,bersinar- sinar dan sinarannya mengeluarkanwarna-warna yang menarik melebihi 12 warna. MasyaAllah, cantik. Laluprofesor bertanya "Siapakah di antara kamu semua yang tahu sampel air apakahini". Hadirin semua senyap, dan kemudian, Pensyarah dari UM mengangkattangan dan menjawab "saya rasa itu adalah sampel air zam-zam". Professor berkenaan memanggil Pensyarah tersebut naik ke atas danbertanya "Berikan saya sebab kenapa awak berkata air itu adalah airzam-zam."Kerana air zam-zam adalah air yang termulia di dunia ini" jawab Pensyarah. Professor berkata "Saya tak tahu sama ada betul atau tidakair zam-zam itu mulia tetapi memang betul ini adalah sampel airzam-zam."Kemudian Professor mengatakan bahawa, kata-kata juga dapatmempengaruhi rupa bentuk molekul-molekul air. Lalu di dalam dewanitu mereka membuat experiment bagaimanakah yang dikatakan kata-katadapat mempengaruhi rupa bentuk molekul-molekul air. Semua hadirin dikehendaki membaca sesuatu kepada air mineral masing-masing.
Lalu seorang volunteer bangun untuk menguji bagaimana rupa air yang telah dibaca. Bila ditunjukkan di skrin, nampak molekul air membentukseolah-olah seperti tokong cina (dengan janggut yg panjang dan perutyg buncit). Bila tiba giliran Ustaz, air yang dibaca dengan Al-Fatihah, Selawatdan Ayat Kursi maka nampaklah rupa molekul air seperti berliandan berkilau-kilau. ... Subahanallah. Lalu Ustaz disuruh oleh Professor membaca sebarang ayat/kata-kata yang tidak baik...maka nampaklahdi skrin molekul air berupa seperti sel-sel barah.SubahanAllah. .... daripada ceramah yang Ustaz sampaikan ini marilahkita sama-sama mengambil iktibar daripadanya.Ini adalah kata-kata dari Ustaz Abdullah : "Jika hendak air itumerasa manis maka masukkanlah gula, jika hendak air itu berwarna makamasukkanlah pewarna dan jika hendak air itu mulia maka masukkanlahayat-ayat yang mulia kepadanya".
Wassalam

Tiada ulasan: